Pracujte s
dieťaťom v pokoji a pohode |
| dôsledok hore
uvedenej poučky |
|
Majte na pamäti,
že záujem podnecuje pozornosť |
| na začiatku školskej
dochádzky sa dieťa dokáže sústrediť na jednu vec priemerne 10
minút |
| učenie musí byť
zaujímavé |
|
Nezdržiavajte
dieťa pri učení dlho |
| snažte sa striedať
úlohy |
| odpočinuté mozgové
centrá pracujú lepšie |
|
Nenúťte dieťa
sedieť bez pohybu |
| dovolte im striedať
polohu pri práci |
| pre dieťa je nutný
aj pohyb na čerstvom vzduchu |
|
Usilujte sa
vylúčiť rušivé podnety |
| vyhraďte si kútik
určený len na učenie |
| sadnite si vedľa dieťaťa,
vylúčte akékoľvek rušivé podnety |
|
Predchádzajte
možným chybám dieťaťa |
| radšej dieťa včas
zastavte, pomôžte mu a poraďte |
| fakt že niečo napísalo,
hoci aj chybne, je taký silný, že v jeho pamäti prehluší správnu,
opravenú verziu |
|
Povzbudzujte
a nezabúdajte na pochvalu |
| chváľte aj za
snahu, u menej nadaných detí by ste sa inak lepšieho výkonu ani
nedočkali |
|
Nezaujímajte
sa len o školu |
| dôležité sú aj
ostatné činnosti dieťaťa |
| nerobte zo školy božstvo,
ktorému treba slúžiť a prinášať obete |
|