Spolupracujte
s učiteľom |
| zistite si vopred
kedy a asi koľko úloh budú deti dostávať |
| neverte detskému
tvrdeniu, že žiadne úlohy nemá, pokiaľ vy viete, že ich na ten
deň dostáva |
| v prípade
nezrovnalostí si informácie overte u učiteľa |
|
Stanovte na
prípravu do školy určitú hodinu |
| dbajte dôsledne aby
ju deti dodržiavali, len tak si zvyknú učiť sa každý deň |
| učte sa aj predmet,
ktorý na druhý deň dieťa nemá, ľahšie si zapamätá čerstvo
prebrané učivo |
| ihneď sa venujte aj
úlohám časovo náročnejším alebo ťažším, aj keď sa dieťaťu
do nich nechce |
| dieťa musí vedieť,
že odfláknutím úlohy čas neušetrí |
|
Všetky pomôcky
pripravte vopred |
| aj chýbajúca
ceruzka vie rozptýliť pozornosť dieťaťa |
| nedovoľte im pod
touto zámienkou prerušovať prácu |
|
Usilujte sa
dieťa motivovať a nešetrite chválou |
| dieťa môžete
motivovať aj prísľubom návštevy kina |
| chváľte aj snahu o
lepší výkon |
| deti, ktoré rodičia
neubíjali, ale povzbudzovali, mali väčšie sebavedomie a dokázali
sa vyrovnať aj s najťažšími úlohami |
|
Porozprávajte
sa s ostatnými rodičmi |
| ak dieťa nedokáže
zvládnuť úlohy, možno sú naozaj ťažké |
| porozprávajte sa s
ostatnými rodičmi, ako ich zvládajú, potom to prediskutujte s učiteľom |
|